Πέμπτη, 13 Σεπτεμβρίου 2012

Η άλλοτε κραταιά ακτοπλοΐα πάει για φούντο

Όσοι ταξίδεψαν φέτος το καλοκαίρι σε κάποιο νησί –ακόμη και “πρώτης γραμμής” του Αιγαίου με βαπόρι, πήραν μια γεύση, των προβλημάτων που ταλανίζουν την άλλοτε κραταιά –πόσοι θυμούνται τα μεγαλεπήβολα σχέδια του μακαρίτη Παντελή Σφηνιά;- ελληνική ακτοπλοΐα: Πανάκριβα εισιτήρια, λιγοστά δρομολόγια, μειωμένες ταχύτητες ταξιδιού, για να βγει το καύσιμο, κομμένες ανταποκρίσεις.

Οι εποχές των high-super speed, ταχύπλοων που “πέταγαν” (με καλούς καιρούς) με 40 μίλια την ώρα και έκαιγαν ένα διυλιστήριο σε κάθε ταξίδι, μοιάζει ένα μακρινό ξιπασμένο παρελθόν σε μια κατεξοχήν νησιωτική χώρα, που τώρα κινδυνεύει να αποκοπεί από το αρχιπέλαγός της.

Ο χειμώνας, προβλέπεται...
βαρύς και δύσκολος, για τα νησιά, καθώς τα δρομολόγια των βαποριών, ήδη έχουν μειωθεί στο μισό σχεδόν, οι ταχύτητες πέφτουν όλο και πιο πολύ, εταιρείες απειλούνται να πάνε στον πάτο…

Οι τέσσερις μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες του χώρου, ΑΝΕΚ, ΝΕΛ, Μινωικές, Attica, υπολογίζεται ότι έχουν χάσει από τον τζίρο τους, το πρώτο εξάμηνο του 2012, περισσότερα από 55 εκατ. ευρώ, ενώ οι ζημιές τους υπολογίζονται στα 94 εκατ. ευρώ.

Πηγές από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), αναφέρουν ότι ο χειμώνας θα είναι ιδιαίτερα δύσκολος για τις εταιρείες, καθώς η μείωση των εισοδημάτων έχει ήδη περιορίσει την επιβατική κίνηση σε σχέση με άλλες χρονιές, ενώ «αγκάθι» για όλους τους ακτοπλόους αποτελεί πλέον το θέμα της τιμής των καυσίμων που παραμένει στα ύψη.

Σημειώνεται, ότι το καύσιμο αυτή τη στιγμή αποτελεί το 60% του λειτουργικού κόστους σε ένα βαπόρι.

Ο τόνος στο πετρέλαιο για τα συμβατικά, έχει ανέλθει το 2012 στα 594 ευρώ, όταν το 2011 ήταν στα 480 ευρώ και το 2010 στα 380.

Για πιθανό κίνδυνο κατάρρευσης των ακτοπλοϊκών εταιρειών, λόγω της δυσχερέστατης οικονομικής κατάστασης στην οποία έχουν περιέλθει, έκανε λόγο και στη σημερινή επιστολή παραίτησής του από την προεδρία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ο Απόστολος Βεντούρης, την οποία κοινοποίησε προς τα μέλη του Συνδέσμου.

Να σημειωθεί ότι ο κ. Βεντούρης επέλεξε να μην παραβρεθεί στη σημερινή συνεδρίαση του ΣΕΕΝ.

Στην επιστολή αναφέρει ότι παρά το γεγονός ότι η ένωση των ακτοπλόων με μελέτες, υπομνήματα και συνεντεύξεις προέβαλε και τεκμηρίωσε τις προτάσεις του κλάδου, όλα συνάντησαν τη σθεναρή άρνηση των αρμοδίων να προχωρήσουν σε οποιαδήποτε πραγματική και ριζοσπαστική αλλαγή ή μεταρρύθμιση.

Απηύθυνε επίσης έκκληση στην πολιτεία και στους αρμόδιους φορείς να ασχοληθούν άμεσα και αποφασιστικά με τα σοβαρά προβλήματα του κλάδου, εκτιμώντας ότι τα περισσότερα προβλήματα του κλάδου μπορούν να λυθούν χωρίς τελικά να υπάρξει κοινωνικό κόστος για τους επιβάτες και τους νησιώτες.

Την παραίτησή του από τη γενική διεύθυνση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας υπέβαλε νωρίς σήμερα το απόγευμα και ο Νίκος Καβαλλιέρος.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η επιστολή παραίτησής του έχει κοινοποιηθεί στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου, στην οποία δηλώνει ότι θα παραμείνει μέχρι την εκλογή του νέου προεδρείου του ΣΕΕΝ.

Σημειώνεται ότι προσωρινά καθήκοντα προέδρου μέχρι την 20η Σεπτεμβρίου όπου θα λάβει χώρα η Γενική Συνέλευση του ΣΕΕΝ και οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου Προεδρείου, θα εκτελεί ο Α΄ αντιπρόεδρος Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων Αντώνης Αγαπητός.

Το διοικητικό συμβούλιο του ΣΕΕΝ είναι 12μελές και περιλαμβάνει τέσσερις εκπροσώπους της κρουαζιέρας τέσσερις των ferry και τέσσερις της ακτοπλοΐας.

Το ζήτημα, της συγκοινωνίας, ανάμεσα στον ηπειρωτικό κορμό της χώρας, και την πολυνησία της, θα το βρίσκουμε συνεχώς μπροστά της τους επόμενους μήνες, και όσο και αν δεν προβάλλεται στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, είναι εξαιρετικά σημαντικά για να αφεθεί στην τύχη του.

http://www.antinews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια θα γίνονται δεκτά μόνο με ελληνικούς χαρακτήρες