Pages

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015

Η τοποθέτηση του Επάρχου Πάρου για το νέο αεροδρόμιο



Σε δελτίο τύπου που εξέδωσε σήμερα, 9/3/2015, ο Έπαρχος Πάρου Κων/νος Ν. Μπιζάς, μετά τη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Πάρου, σήμερα Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015, με θέμα «Ενημέρωση και προγραμματισμός ενεργειών με στόχο την έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου Πάρου», δημοσιοποιεί την τοποθέτησή του στη συγκεκριμένη συνάτηση:


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΑΡΟΥ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΑΡΧΟΥ

Πάρος 09/03/2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΘΕΜΑ: Συζήτηση για το νέο αεροδρόμιο Πάρου

Τοποθέτηση του Επάρχου Πάρου κ. Κων/νου Μπιζά στην συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Πάρου, την Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015, με θέμα «Ενημέρωση και προγραμματισμός ενεργειών με στόχο την έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου Πάρου».
Το νέο Α/Δ της Πάρου θα είναι το σημαντικότερο αναπτυξιακό έργο της Πάρου και της Αντιπάρου που προβλέπεται να ολοκληρωθεί σύμφωνα με το « Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων και Μεταφορών ( ΣΠΕΜ ) 2014-2025 » όπως διαμορφώθηκε τον Νοέμβριο του 2014 από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Στο παράρτημα Γ του ΣΠΕΜ και ειδικά στα στοιχεία προτεινόμενων έργων στην σελίδα 140 με Α/Α 144 αναφέρεται το έργο «Αεροδρόμιο Πάρου» με προϋπολογισμό 10 εκ. € , δηλώνεται ότι οι μελέτες έχουν ανατεθεί , το χρονοδιάγραμμα διαγωνιστικής διαδικασίας θα είναι 8/2017-7/2018 και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης θα είναι 9/2018-12/2020.
Όμως για να υλοποιηθούν τα παραπάνω θα πρέπει και οι τοπικές αρχές των νησιών μας να παρακολουθούμε και να ζητάμε ενημέρωση για την πορεία των διαδικασιών.
Διότι ελλοχεύει ο κίνδυνος εάν εφησυχάσουμε να μην προχωρήσουν οι μελέτες και να μην φτάσουν στο απαιτούμενο βαθμό ωριμότητας για να δημοπρατηθεί το τόσο σημαντικό για τα νησιά μας έργο.
Αν αυτά που ανέφερα τηρηθούν στα συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια θα έχουμε ένα πλήρες αεροδρόμιο το καλοκαίρι του 2021, δηλαδή μετά από έξι ( 6 ) χρόνια στην καλύτερη περίπτωση.

Το ερώτημα είναι τι κάνουμε μέχρι τότε;
Επειδή ο διάδρομος ολοκληρώνεται μέχρι τα τέλη Μαΐου σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, θα πρέπει να δρομολογηθεί η κατασκευή μιας προσωρινής αλλά ταυτόχρονα αξιόπιστης και σοβαρής υποδομής ώστε να μπορέσει το νέο αεροδρόμιο να λειτουργήσει σύντομα και να δέχεται πτήσεις.
Κατόπιν συζητήσεων και απόψεων που αντάλλαξα με Αυτοδιοικητικούς του νησιού μας στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 26 Φεβρουαρίου 2015 στην Περιφερειακή Ενότητα Πάρου, αλλά και με Μηχανικούς και με Επαγγελματίες των νησιών μας, εκτιμώ ότι υπάρχουν δύο (2) σενάρια για να λειτουργήσει το νέο αεροδρόμιο.
Το πρώτο σενάριο είναι να κατασκευαστεί ένα κτίριο της τάξεως των 850 τ.μ. μαζί με τα αναγκαία συνοδευτικά έργα (δρόμος, παροχή ρεύματος, νερού κ.α) όπως προέβλεπε η πρόταση του πρώην Υπουργού Υποδομών κ. Μ. Χρυσοχοΐδη και διατυπώθηκε κατά την επίσκεψη του στην Πάρο στις 11.9.2014. Η παραπάνω πρόταση έφτασε στο ποσό των 4,8 εκ.€ και απορρίφθηκε με την υπ. αριθμ. 375/2014 απόφαση της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων διότι δεν είχε προηγηθεί διαγωνιστική διαδικασία.
Για το παραπάνω πρώτο σενάριο η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της ΥΠΑ με το α.π.1844/6.3.15 έγγραφο της και απαντώντας άμεσα στα έγγραφα με α.π.1573/5.3.2015 και με α.π. 1594/6.3.15 που εστάλησαν από την Περιφερειακή Ενότητα Πάρου δηλώνει ότι το έργο θα προχωρήσει με δημοπράτηση, με μέριμνα της ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ και με μελέτη η οποία έχει εκπονηθεί και θα εγκριθεί προσεχώς από την Υπηρεσία. Σύμφωνα με το συγκεκριμένο έγγραφο της ΥΠΑ το αεροδρόμιο θα μπορεί να λειτουργήσει την θερινή περίοδο του 2017, εφόσον εξασφαλισθεί η απαραίτητη χρηματοδότηση.
Το δεύτερο σενάριο είναι να τοποθετηθούν προκατασκευασμένα κτίρια (όπως αυτά που υπάρχουν στον Ο.Λ.Π. Πειραιώς με κατάλληλη διαμόρφωση για αίθουσες αφίξεων - αναχωρήσεων, γραφεία check-in, αεροπορικών εταιρειών, γραφείο πύργου ελέγχου στον όροφο, με κλιματισμό περίπου 500 τ.μ. ή 300 τ.μ.) μαζί με όλα τα συνοδευτικά έργα που ανέφερα και στο πρώτο σενάριο.
Είναι προφανές ότι σε συνεργασία με την ΥΠΑ θα πρέπει να κοστολογηθούν τα παραπάνω δύο σενάρια και να αποφασίσουμε για το καλύτερο και πιο ενδεδειγμένο για την πιστοποιημένη και αξιόπιστη λειτουργία του νέου αεροδρομίου.
Τέλος αφού καταλήξουμε σε μία πρόταση να ζητήσουμε από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων την χρηματοδότηση της προτεινόμενης λύσης με νόμιμες, αξιόπιστες και διαφανείς διαδικασίες.
Η Περιφερειακή Αρχή και οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου θα σταθούν αρωγοί και συμπαραστάτες στην πραγματοποίηση του νέου Α/Δ της Πάρου.

Ο Έπαρχος Πάρου
Κων/νος Ν. Μπιζάς


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια θα γίνονται δεκτά μόνο με ελληνικούς χαρακτήρες