Pages

Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2017

ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΠΑΡΟΙΚΙΑΣ-ΝΑΟΥΣΑΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ


Όλοι μιλάμε και ζητάμε έναν δεύτερο περιφερειακό δρόμο στην Παροικιά, ο οποίος θα λειτουργήσει σαν πνεύμονας οξυγόνου σε μια πόλη που όσο περνάει ο καιρός τόσο πιο πολύ πνίγεται.
Λίγοι όμως ξέρουν ότι κάποτε και συγκεκριμένα το 1997, είχε ξεκινήσει μια προσπάθεια για την δημιουργία αυτού του δρόμου, η οποία εάν είχε τελεσφορήσει, ίσως σήμερα η Παροικιά να διέθετε δεύτερο περιφερειακό δρόμο προς Νάουσα,
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή όπως τα ψάξαμε και τα βρήκαμε με στοιχεία και έγγραφα, τα οποία είναι στην διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου. 

-Την 31-1-1997 το Συμβούλιο Περιοχής (Συμβούλιο Νησιού) 6ης Εδαφικής Περιφέρειας Νομού Κυκλάδων, εξέδωσε Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την ανάθεση εκπόνησης της Μελέτης Διάνοιξης Β' Περιφερειακού Δρόμου Παροικίας Πάρου,, προεκτιμώμενης αμοιβής 10.000.000 ΔΡΧ πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ 

-Την 16-4-1997 συγκροτήθηκε η επιτροπή εισήγησης για την ανάθεση της εν λόγω μελέτης και την 28-5-1997 η επιτροπή αυτή επέλεξε ως ανάδοχο μελετητή τα συνεργαζόμενα γραφεία Παναγιώτη Μαλαματένιου - Χαρ. Βαξεβανέρη. Το πρακτικό της επιτροπής εγκρίθηκε με την 44/1997 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Πάρου και με την 59/1997 Απόφαση του Συμβουλίου Περιοχής (Συμβούλιο Νησιού) 6ης Εδαφικής Περιφέρειας Νομού Κυκλάδων.
Η σύμβαση υπογράφηκε την 29-12-1997.
Η μελέτη αυτή συμπεριλάμβανε την Μελέτη Οδοποιίας (Αναγνωριστική, Οριστική μελέτη) και την τοπογραφική αποτύπωση της ζώνης χάραξης της οδού, με προεκτιμώμενη αμοιβή 10.000.000 ΔΡΧ  μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
-Την 3-6-1998 εγκρίθηκε η θεωρημένη αναγνωριστική μελέτη Β' Περιφερειακού Παροικίας, με την 30/1998 Απόφαση του Συμβουλίου Περιοχής (Συμβούλιο Νησιού) 6ης Εδαφικής Περιφέρειας Νομού Κυκλάδων.
-Την 15-2-1999 εγκρίθηκαν οι τοπογραφικές εργασίες της μελέτης και εγκρίθηκε η εκπόνηση επιπρόσθετων μελετών όπως κτηματογράφηση και σύνταξη διαγράμματος και πίνακα αναλογισμού, μελέτη προέγκρισης χωροθέτησης και μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
-Την 25-10-1999 κατατέθηκε στην τότε Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου φάκελος για την προέγκριση χωροθέτησης του έργου.
-Την 29-11-1999 εγκρίθηκε ο 1ος Συγκριτικός Πίνακας της μελέτης, από το Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Πάρου, με την 659/1999 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Πάρου, όπου η συνολική δαπάνη ανέρχεται στο 25.990.000 ΔΡΧ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
-Την 14-2-2000 υπογράφηκε  σύμβαση για την σύνταξη των επιπλέον μελετών από τον Δήμο Πάρου.

-Με την με αρ. πρωτ. 7950/28-8-2001 Απόφαση του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου έγινε η προέγκριση χωροθέτησης κατασκευής δρόμου μήκους 4.591,00 με τίτλο Διάνοιξη Β' Περιφερειακού Δρόμου Παροικίας Πάρου της νήσου Πάρου του Νομού Κυκλάδων
-Την 7-12-2001 κατατέθηκε στην τότε Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου φάκελος για την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου του θέματος.
-Την 30-8-2002 εγκρίθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου, με την 401/2002 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Πάρου.
-Με την με αρ. πρωτ. 14250/22-10-2002 Απόφαση του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου έγινε η Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων του έργου Β' Περιφερειακού Δρόμου Παροικίας μήκους 4.591,00 της νήσου Πάρου του Νομού Κυκλάδων
-Με το με αρ. πρωτ. 10260/5-11-2002 έγγραφο δόθηκε εντολή στον ανάδοχο να συντάξει την μελέτη των τριών ισόπεδων κόμβων.
Για την ολοκλήρωση της μελέτης και των τευχών δημοπράτησης, διαπιστώθηκε ότι  για να μπορεί να χρηματοδοτηθεί από Ευρωπαικά προγράμματα (κτηματολόγιο και σύνταξη διαγράμματος και πίνακα αναλογισμού, μελέτες ισόπεδων κόμβων, γεωλογική μελέτη, γεωτεχνική έρευνα και μελέτη, μελέτη απορροής υδάτων κ.α.) απαιτούνταν  121.958,80 Ευρώ ή 41.557.461 ΔΡΧ
Μέχρι σήμερα έχουν πληρωθεί 35.000,00 Ευρώ.
Από εκεί και μετά αγνοείται η τύχη των μελετών και κανείς ποτέ δεν έδωσε μια εξήγηση γιατί δεν προχώρησε το έργο.
Πιστεύουμε ότι η τότε δημοτική αρχή Αργουζή έπρεπε να είχε ενημερώσει την τοπική κοινωνία.

Μετά από αυτό αρχίζει ένας δεύτερος γύρος, που αφορά νέο περιφερειακό Παροικιάς- Νάουσας με πρωτοβουλία της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, η οποία έκανε και την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
-Στις 17/9/2003 με το αριθ. 501 έγγραφο της νομαρχίας Κυκλάδων εστάλη στον Δήμο η ανακοίνωση - πρόσκληση της περιφέρειας Ν. Αιγαίου    σχετικά με την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου προκειμένου να γνωμοδοτήσει το νέο πλέον δημοτικό συμβούλιο που είχε προκύψει από τις εκλογές του 2002.
Το δημοτικό συμβούλιο στην συνεδρίαση  29/2003 εξέδωσε την 413/2003 απόφαση μετά από εισήγηση του τότε προέδρου του Χρήστου Βλαχογιάννη.
Η απόφαση αναφέρει επί λέξει " Το ΔΣ  δεν εγκρίνει την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου "βελτίωση κεντρικού οδικού δικτύου ν. Πάρου τμήμα Παροικιάς- Νάουσας μήκους 9.175 μέτρα για τους λόγους που αναφέρθηκαν στην εισήγηση και προτείνεται η βελτίωση του υπάρχοντος επαρχιακού δρόμου Παροικιάς - Νάουσας.
Αξίζει να δούμε κάποια στοιχεία από την εισήγηση τότε του Δημάρχου Γιάννη Ραγκούση, αλλά και των λοιπών δημοτικών συμβούλων.
Ραγκούσης:το έργο αποτελεί κολοσσιαία παρέμβαση για τα δεδομένα της Πάρου, από οικολογικής, τεχνοοικοδομικής και συγκοινωνιακής πλευράς. Δεν υπάρχουν φαινόμενα κυκλοφοριακής συμφόρησης. Ο γενικός πολεοδομικός σχεδιασμός του νησιού μπορεί να δώσει λύση με τα σημερινά δεδομένα και στην συνέχεια πρότεινε την μη έγκριση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Χατζόπουλος: το έργο είναι καθαρός βιασμός του φυσικού περιβάλλοντος.
Και όλοι οι υπόλοιποι στην ίδια γραμμή, ζήτησαν την βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου.
Και στις 16/2/2004 ο δήμαρχος Πάρου Γιάννης Ραγκούσης με το αιθμ.. 1634  έγγραφό του προς την περιφέρεια Ν. Αιγαίου αποστέλλει την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και ζητά την διακοπή της μελέτης καθώς και όλων των υπολοίπων διαδικασιών που αφορούν το έργο.             
Σήμερα σύμφωνα με Αναγνωριστική Μελέτη Οδοποιίας του Παναγιώτη Μαλαματένιου, ( έγινε το 2012) έχουμε την εξής κατάσταση:
Η οριστική μελέτη οδοποιίας που υπεβλήθη την 30-6-1999 κατέστη πλέον δυσχερής διότι προυποθέτει την κατεδάφιση έξι (6) κτισμάτων που έχουν ανεγερθεί στην περιοχή μελέτης.
Θα πρέπει να αναζητηθεί εναλλακτική λύση διέλευσης του άξονα. Απαραίτητη κρίνεται η αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών στην ζώνη διέλευσης της οδού, διότι η συνεχής οικιστική επέκταση θα οδηγήσει στην αδυναμία εκπόνησης εφαρμόσιμης μελέτης.
Δηλαδή συμπέρασμα....ο περιφερειακός πλέον αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός και η Παροικιά καταδικασμένη στην υποβάθμιση.
Εάν υπάρχουν ευθύνες μόνο η Παριανή κοινωνία θα κρίνει.

  

1 σχόλιο:

  1. Ο τέλειος συντονισμός με τον Αριστοφάνη τυχαίο;
    ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ...
    Σχετικά με το κυκλοφοριακό της Παροικιάς υπενθυμίζω κάποια πράγματα σε ορισμένους που καμώνονται τους ανίδεους.
    1)Η προτίμηση που επέδειξε η δημοτική αρχή την περίοδο 2003-2006 σε έργα βιτρίνας (αναπλάσεις πλατειών, δρόμων, πεζόδρομων κλπ) αδιαφορώντας για έργα ουσίας, οδήγησε μοιραία στην απώλεια ευκαιρίας να αποκτήσει η πόλη πραγματικό περιφερειακό δρόμο, με ότι αυτό συνεπάγεται.
    Αξέχαστη θα μείνει η ρήση Ραγκούση, πομπώδης και αλλαζονική κατά πως συνήθιζε στα χρόνια του ανυπέρβλητου μεγαλείου και πάντα υπό τα χειροκροτήματα και μειδιάματα των ακολούθων αμνών, σε σχετική δημόσια παρέμβαση-παρατήρησή μου ότι "χάνεται η ευκαιρία επικαιροποίησης της υπάρχουσας μελέτης και μαζί με αυτήν και ο περιφερειακός, στο βωμό έργων εντυπωσιασμού":
    "Δηλαδή ούτε λίγο ούτε πολύ, αυτό που μας προτείνετε κύριε Καλακώνα είναι να θυσιάσουμε το παρόν και το μέλλον των παιδιών μας για ένα πρόβλημα είκοσι ημερών;"
    Τόση σημασία απέδιδε στο κυκλοφοριακό ο κ.Ραγκούσης και οι παλλαμακιστές του (πολλοί εξ αυτών "ανακάλυψαν" εσχάτως το πρόβλημα μαζί με την Αμερική!) και τα αποτελέσματα τα λουζόμαστε εδώ και χρόνια απαξάπαντες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια θα γίνονται δεκτά μόνο με ελληνικούς χαρακτήρες